I.Pázmándi Veterán Autó-Motoros Találkozó, Velencei-tó Körüli Túra

I.Pázmándi Veterán Autó-Motoros Találkozó, Velencei-tó Körüli Túra

I.Pázmándi Veterán Autó-Motoros Találkozó, Velencei-tó Körüli Túra

Idén először, de már 100%, hogy nem utoljára vágtunk neki a Velencei-tónak

Reggel 9-re a vártnál is sokszínűbb, családiasabb társaság gyülekezett a pázmándi iskolaudvarban. Nekünk sikerült megint késni (önhibán kivül, de a lényegen nem változtat). Kb 8.30 fele érkeztünk meg. Csaba bowden idegzete szálanként szakadt el a sok-sok adminisztrációs teendők alatt. Szerencsére akadt segítségük (Zsolti, Árpi, családtagok) így talán jövőre egy bowden cserével újra hadba fogható lesz.

Én 5-kor felkeltem. Izgultam is mellesleg aludni sem lehetett a nagy melegben. Már 9-kor kánikulai hőség tombolt a Velencei-tó sarkán. Sajnos az indulással várnunk kellett, mert többen is elvesztek az M7-es forgalmában. Kihasználva az időt lefotóztam a már jelenlévő, és érkező járműveket is.

Nem sokkal 9 után megérkezett a várt felvezető autónk egy 1911-es Opel Torpedo. Természetesen nem erről a járműről szólt a találkozó, de akkor is ez egy 99 éves autócsoda! Tehát méltán foglalhatta el a polpozicíót. Ha már az autóknál járunk volt 17.000 km-t futott 105-ös Skoda, Feliciák, Opel Kapitan-ok, Masareti, Citroen Traction, VW Karmann Ghia, Innocenti, Púpos Wartburg, Moszkvics, Fiat 500 alias Luigi, S100-asok, Mercedes-ek, Simsonok, Pannóniák, Vespák, Rolls Roys, Lotus, MG, Bogarak, VW Transporter, Porsche 944, BMW CSL, Volvo P1800, Opel Rekord, rendőr Lada, Zastava, Siroccom Renault 5… Nyugodtan mondhatjuk, hogy a veterános világ minden korszaka megmutatta magát.

A start is stilszerűen indult. Kis szívató, tam tam taaaaam tam t t t tam aztán már be is melegedett. Verebre érve kóstolót kaptunk helyi termelők bodza, meggy szörpjeiből. Mi vettünk is 1 üveggel, mert nagyon finom volt. Közben a Polgármester Asszony köszöntötte a vendégeket és invitált bennünket, hogy nézzük meg a tájházat (fényképek vannak róla). Csaba, Györgyi lendületlenül használták a szócsövet még a többiek a műszaki totók kiosztásán, javításán dolgoztak. Természetesen már ennél a pontnál találkozhatott a maréknyi külföldi “delegáció” a magyar kultúra ékességével. Nevezetesen egy hölggyel, aki sérelmezte, hogy a menettel forgalomkorlátozás jár, ezért szerencsétlen polgárőröket próbálta elküldeni nyaralni, kevés sikerrel.

Következő megállónk Nadap volt, ahol sor került egy alkatrész felismerő versenyre. Elég nehéznek bizonyult 2 idézetet be is vágtam (1 pont járt, ha tudták mi is az, +1, ha a pontos típust is leírták):

“valami orosz bisz basz”,”ruszki valaminek a valamije”

Ebédidő közeledtével megérkeztünk Pákozdra. Sajnos közben egy Pannónia gyújtásproblémák miatt kiesett. Az NDK luxusmobilja már az elején meggondolta magát. Lehet még a Vasfüggöny lebontásának évfordulója miatt nem tért magához vagy csak nem volt kedve a nagy melegben hadba állni. Már-már a feladás veszélye fenyegetett. Végül a helyszíneken akkumlátortöltés, akkumlátor cserékkel nagyjából kibírta az öreg Wartburg. Ebéd közben még beiktatásra került egy kressz totó is.

Zichyújfalu sem maradhatott ki a jóból.

A Kastély udvarában árnyékot keresve bújtatták el a résztvevők gépcsodáikat. Még az autók a fák árnyékában hűsöltek addig a vendéglátóink a tulajdonosokat igyekeztek ellátni hideg üdítőkkel. Polgármester Asszony köszöntője után, egy újabb kvíz (helyismereti) sorozat várt a versenyzőkre.

 

Mentünk volna, illetve gurultunk is Gárdonyba, de senki nem volt a helyszínen. Így bemutattuk a ma egyre inkább teret hódító “Stop and Go rendszert veterán módra.

Stop and Go: 2001-ben a Toyota dobta piacra ezt a fejlesztést. Lényege, hogy álló helyzetben képes automatikusan leállítani, majd szükség szerint újraindítani a motot. A rendszert a sebességváltóban és a tengelykapcsolóban elhelyezett érzékelők működtetik, a motor üresben, felengedett kuplungnál áll meg, és a tengelykapcsoló-pedál kinyomásakor indul újra. A megoldás nem új, bár eddig nemigen terjedt el, a Toyota először 1981-ben alkalmazta a Starlet típuson, A megoldás kb. 7 %-os átlagfogyasztás-csökkenést eredményez, miközben a széndioxid-kibocsátásra is pozitív hatással van.

Kápolnásnyékre érve szponzori felajánlásnak köszönhetően mindenki ehetett fagylaltot, ezt a Vörösmarty-szobor megkoszorúzása követte.

Túránk utolsó állomása Velence következett. Az Északi-Strandra egy újabb felajánlás végett díjtalanul mehettek… nem is mehettek, a víz mellé állhatott az egész mezőny. Végére maradt az úszkálás a 28 fokos Velencei-tó hűsítő vízében. Kb. 7 fele elkezdődött az eredményhírdetés. A nyertesek névsora lejjebb látható. Kinek kedve tartotta hajnalig rophatta a táncot az esti latin bulin.

 

Legöregebb autó Keller László(Opel Torpedo)
Legöregebb motor Nyárai István(Pannónia T 5)
Legmesszebbről érkezett autó Markos János(Porsche 924 2.0)
Legmesszebbről érk. motor Vígh Kálmán(Pannónia T 5)
Közönségdíjas autó Kovács Jenő(Citroen C 7 Traction)
Közönségdíjas motor Szendrei Ernő Zsolt (MZ ES 250/2 Trophy)
A legidősebb gépjármű tulajd. Kis Béla (81) (Volkswagen 1300)
A legelső jelentkező Schwarcz Kornél(Volvo P 1800)
A legutolsó jelentkező Nyárai István( Pannónia T 5)
Egy családból több jármű Kovács család(Citroen C 7 Traction)
 

 

 

 

 

Tiszekker család(Moszkvics 403, Wartburg 311)
Patus család(VAZ 2107, Volkswagen Bogár)
Keller család(Opel Torpedo, Opel Kapitan)
Sevcsik család(BMW 1502, Skoda Felícia)
Petrov család(Vespa 50 S)
Kressz TOTÓ 1. helyezett Kiss László József(Innocenti)

Miklósi Csaba(Skoda Spartak 445)

Műszaki TOTÓ 1. h. Bubics László(Skoda Felicia)
Helyismereti t. 1. h. Molnár Gábor(Volkswagen Transporter)

Sudák Imre(Zsiguli 1300)

Alkatrész felismerő verseny Berényi Zsolt(Mercedes W 116)
A nap folyamán a legeredményesebb résztvevő Bubits László(Skoda Felicia)

Akik nélkül ez a nap nem jöhetett volna létre:

Kerkuska Csaba, Kerkuskáné Vámi Györgyi, Gulyás Nikoletta, Kerkuska Eszter, Horváth Zsolt, Sümegi Árpád, Sümegi Árpádné Csilla,  Bognár Renátó, Lugosi Zoltán, Lőrincz József – szerelő, Király Attila – autómentő, sok-sok pázmándi lakos.

Görgicze Zoltán – Juventus Hotel

A hideg italokról gondoskodó, lelkes települések:
Pázmánd, Vereb, Velence, Zichyújfalu, Kápolnásnyék

 


Támogatóink:

 

Önkormányzatok:

Pázmánd, Vereb, Nadap, Pákozd, Zichyújfalu, Gárdony, Kápolnásnyék, Velence

Velencei-tó Térségfejlesztő Egyesület

Pázmándi Művelődési Ház

Velencei-tó Környéki TöbbcélúKistérségi Társulás

Pázmándi Polgárőr Egyesület

Községek Polgárőrei (mégegyszer köszönjük lelkiismeretes, kitartó munkájukat)

Vállalkozók:

Agárdi Pálinkafőzde, Agárd

Agromano Bt., Pázmánd

Autó-ta Mester Kft., Velence

Csóbor Pincészet, Agárd

Dancsó Pincészet, Velence

Joe-Ker-Vill Bt., Pázmánd

Juventus Hotel, Velence

Königer Kft., Kápolnásnyék

Manó Vendégház, Pázmánd

Nemes Csaba, Kápolnásnyék

Németh Autós Bolt, Kápolnásnyék

Németh Károly, Velence

Nyéki Vándor Panzió és Teke Klub, Kápolnásnyék

Velence Resort and Spa, Velence


Összeségében a találkozó nagyon jól sikerült, a visszajelzések pozitívak. Találkozunk 2011-ben!

 

Galéria I

Galéria II

B.R.